Kenangan Di ProCAST 2015

Alhamdulillah, semalam selesai sudah program ProCAST 2015 yang diadakan di Tanjung Piai Resort, Pontian. Program yang berdurasi 4 hari 3 malam itu telah menarik hampir 80 orang peserta dari 18 buah sekolah sekitar daerah Johor.

Pelbagai aktiviti telah dijalankan dengan barisan kepimpinan yang begitu berdedikasi. Sekalung tahniah dan penghargaan kepada Kem Komanden En Mohd Iskandar Saat dan Timbalan Kem Komanden Cik Nurul Asyikin Bt Saat. Gandingan 2 beradik ini telah berjaya melenyapkan pandangan negatif segelintir peserta yang pada asalnya berdolak-dalik untuk ke program ini. Alhamdulillah dengan izin Allah dan komitmen jitu dari para penceramah, barisan urusetia, barisan fasilitator banyak membantu melancarkan lagi program.

Pendaftaran peserta telah pun bermula sejak jam 3 petang lagi, deruan angin dari Tanjung Piai seolah-olah menarik kehadiran peserta untuk datang. Pada awalnya, kami menyasarkan hanya 60 orang peserta sahaja yang akan hadir, rupanya jangkaan kami meleset, alhamdulillah diakhir sesi pendaftaran seramai 27 orang peserta lelaki dan 50 orang peserta perempuan telah mendaftarkan diri.

Bertemakan “Berupaya Membina Sahsiah Terpuji, Menerapkan Ciri Kepimpinan Rohani”. Setiap slot diisi dengan modul yang bermanfaat seperti Komunikasi Verbal & Non Verbal, Modul Kepimpinan, Pemimpin Merancang, Pengurusan Emosi, Ujian Dass, Kembara Alam dan Program Ziarah Jiran.

Barisan penceramah terdiri daripada Dr Johari B. Surif dari Universiti Teknologi Malaysia, Cik Nurul Asyikin Bt Saat dari Kolej Matrikulasi Melaka, Cikgu Hifzah dari KPM, En Hilmi Razak dari HR Consultan, dan barisan para pendidik dari As-Syddiq mengukuhkan lagi kemantapan modul.

Jom kita saksikan lensa coret-coret ProCAST 2015…

Untuk menonton montaj PROCAST

sila layari https://www.youtube.com/watch?v=-IirWhlBWGc

 

Leave a comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.